Psykoterapeut MPF
Forside

Velkommen


Hos mig bliver du mødt med tillid, tryghed, åbenhed og forståelse.


Jeg har klienter i alle aldre og med forskellige problematikker.


Du er velkommen til at kontakte mig for afklarende spørgsmål

og for at aftale en samtale.

 

Jeg ser frem til at høre fra dig.


De bedste hilsner

Thomas Bøttern


For afklarende spørgsmål eller tidsbestilling, benyt kontaktformularen,

SMS/ring eller send en mail



Kontaktformular >> 

PSYKOTERAPEUT MPF

KLINIK PÅ FREDERIKSBERG OG I FAXE

Hvorfor skal du vælge psykoterapi? 

Årsagerne til at kontakte en psykoterapeut og en psykolog kan være meget forskellige.


Psykoterapi er for dig, der ønsker at arbejde med personlige problematikker og med dine nære relationer.

 

Årsagerne til at kontakte en psykoterapeut og en psykolog, kan være meget forskellige. De fleste af os oplever indimellem udfordringer eller svære tidspunkter i livet, hvor terapi og psykolog samtaler vil være en stor hjælp.

 

For nogle kommer årsagen snigende og viser sig som vanskeligheder i hverdagen, på arbejdet, i parforholdet eller andre nære relationer.

 

Det kan også være symptomer på stress, angst, tristhed eller depression. For andre kan der være mere akutte årsager, som for eksempel tab af nær relation, ulykke, sygdom, dødsfald, skilsmisse m.m.


Som psykoterapeut kan jeg hjælpe dig med:


  • Angst - angstbehandling
  • Stress
  • Depression
  • Tristhed
  • Sorg
  • Tankemylder
  • Livskrise
  • Afhængighed
  • Fobi
  • Personlig Udvikling
  • Udviklingstraumer
  • Den Svære Barndom
  • Negative Mønstre
  • Mindreværdsfølelse
  • Vredeshåndtering
  • Traume 

 

Psykoterapi og psykolog samtaler er også for dig, som vil lære mere om dig selv og udvikle dig enten professionelt eller personligt.

Klientudtalelser

Jeg søgte hjælp da jeg blev ramt af stress og fik angstanfald. Jeg havde en masse tankemylder, og lavt selvværd. Jeg har aldrig gået til psykolg før, og var meget usikker på om det ville hjælpe mig. Allerede efter første snak fik jeg det lidt bedre. Thomas var god til at få mig til at føle mig tryg. Han er god til at lytte og forstå hvad jeg siger.


- Sara, studerende

Det er ikke fedt, at indse at man ikke kan være en god far for sine børn og en god mand for sin kone. Jeg blev nemt meget rasende, skældte ud og lukkede min familie ude. Hos Thomas fik jeg hjælp til at kontrollere min vrede og til at blive den far og mand som jeg gerne ville være.



- Martin, far til 3

Psykoterapeut MPF

Medlem af Dansk Psykoterapeutforening


Jeg er psykoterapeut MPF … men hvad betyder de 3 bogstaver: MPF?


MPF betyder: Medlem af Dansk Psykoterapeutforening.


Derfor skal du vælge en psykoterapeut MPF

Psykoterapeut MPF er et kvalitetsstempel

Medlemmer i Dansk Psykoterapeutforening kan føje et MPF til deres titel. MPF er en garanti for både uddannelse og erfaring. Alle psykoterapeuter MPF er to-faglige, det vil sige, at de både har en faglig relevant grunduddannelse på mindst bachelorniveau, og at de derudover har afsluttet en godkendt 4-årig psykoterapeutuddannelse.


En psykoterapeut MPF har mange års uddannelse og masser af praktisk erfaring.



Den første session – individuel terapi
Psykoterapeut - Faxe og Frederiksberg


Jeg tilbyder samtaleterapi med et klinisk og behandlende sigte. Terapien bygger på neurovidenskab, tilknytningsteori og emotionsforskning. Jeg har et særligt fokus på emotioner og indre følelsesmæssige konflikter, der skaber symptomer i både psyke og krop.


Den første indledende samtale varer 1 time og koster det samme som en almindelig samtale. Du kan se priser her.


Den første samtale skal vi bruge på at lære hinanden lidt bedre at kende. Formålet er at du kan finde ud af, om jeg er den rette terapeut for dig, og samtidig kan jeg finde ud af, hvordan jeg bedst kan hjælpe dig. Jeg vil også fortælle lidt om, hvordan jeg arbejder og hvorfor, så du ved, hvad det er, du går ind til, hvis du vælger at påbegynde et forløb sammen med mig.


Du har sikkert også nogle spørgsmål til mig, dem er du meget velkommen til at stille. Måske vil du vide noget om min uddannelse, hvordan jeg arbejder, hvilke teorier jeg baserer mine interventioner på og min erfaring med specifikke temaer, som har din interesse. Alle spørgsmål er relevante og velkomne. Det vigtigste er, at du oplever, at du føler dig tryg og godt tilpas i mit selskab.


Under den første samtale skal vi også finde ud af, hvad det er, du ønsker for dig selv, og hvad du tænker, at terapi kan hjælpe dig med. Dette er vigtigt af hensyn til en gensidig forventningsafstemning, så vi begge ved, hvilken aftale vi laver og hvad terapien skal fokusere på.


Du kan eventuelt tænke over disse spørgsmål, inden vi ses:

  • Hvad ønsker du for dig selv?
  • Hvad er det for indre følelsesmæssige problemer, du ønsker hjælp til?
  • Er der noget du har behov for at lære?
  • Er der noget du gerne vil forandre hos dig selv?
  • Er der noget du gerne vil opnå for dig selv på et personligt og emotionelt plan?
  • Hvad ønsker du for sig selv nu og i den nærmeste fremtid?


Forventningsafstemningen kan også indbefatte, at jeg vil invitere dig til at fortælle lidt om dig selv og din baggrund, herunder om du tidligere har været i terapi, psykolog forløb og hvilke erfaringer du eventuelt har med terapi.


Har du spørgsmål, vil du vide mere, så tøv ikke med at tage kontakt til mig. Du finder kontaktoplysninger og en kontaktformular her. Med kontaktformularen kan du skrive en besked anonymt, hvis du bare er nysgerrig, men ikke ønsker at oplyse dit navn.


Afslutning af et forløb hos mig, sker altid ved en afstemning imellem dig og mig. Måske fornemmer jeg, at det kan være passende med et længere interval mellem samtalerne, eller måske er det på tide med en afslutning af forløbet. Det kan også være, at du oplever, at det er på tide at tage forløbet op til en afsluttende vurdering. Uanset hvad er det meget individuelt hvordan og hvornår i processen, at det er bedst at afslutte. Det er derfor vigtigt, at vi løbende tjekker ind med hinanden om forløbet er på rette vej og om det er ved at være nået til vejs ende. For nogle kan det også give god mening med en pause i forløbet, for derpå at genoptage forløbet eller for at afrunde det helt.


Det vigtigste er at det skal give mening for dig, og at forløbet afsluttes på den bedst mulige måde, som giver dig en oplevelse af at du har opnået det du gerne ville opnå. Hos mig bliver du mødt med tillid, tryghed, åbenhed og forståelse.


Det er min erfaring, at nogle forløb slutter med, at en klient ikke får bestilt en ny tid efter at man har meldt afbud på grund af sygdom, arbejde eller noget helt tredje, det kan også være at man ved et uheld glemmer sin aftale. Da der indgås en relation mellem dig som klient og mig som terapeut, har det stor betydning for mig at vide, om du gerne vil afslutte helt, om du vil have en pause eller om du ønsker en ny tid.


Jeg vil derfor kontakte dig i løbet af nogle dage efter, at du har meldt afbud eller er udeblevet med henblik på en afklaring af det videre forløb.


Du kan til enhver tid selv booke en ny tid i booking kalenderen


Klientudtalelser

Inden jeg begyndte mit angstforløb hos Thomas, havde jeg rigtig meget angst. Jeg var begyndt at blive væk fra min uddannelse, og turde næsten ikke gå ud og handle, og jeg var hjemme i min lejlighed det meste af tiden. Jeg var flov over, at jeg havde det på den måde, og jeg havde ikke nogen, at snakke med om det … det var svært for mig at komme til den første samtale hos Thomas, men jeg er så glad for at jeg gjorde det. Jeg har lært at håndtere min angst, og jeg har lært at leve med angsten uden at den styrer hele mit liv. Jeg kan kun anbefale Thomas.


- Julie, studerende

Jeg havde en periode med meget tvivl, stress og usikkerhed, det startede efter min mand havde været utro. Derfor søgte jeg hjælp.


Jeg har gået hos Thomas i et halvt år. Terapien hos Thomas har været som et møde med en god og varm ven.


Thomas har mødt mig med stor omsorg, tillid og tryghed.


Jeg kan på det varmeste anbefale Thomas.


- Thine, skolelærer

Er psykoterapi noget for dig?

Det kan en psykoterapeut gøre for dig


Psykoterapi er en nænsom og effektiv metode til at håndtere dine problemer. Dine venner, familie, kærester, mand, kone kan give dig råd, men ofte er gode råd ikke nok, eller ikke helt det du har brug for. Hos mig bliver du mødt med empati, anerkendelse, åbenhed og fortrolighed. Det er et empatisk møde med fokus på det du vil tale om, og det vil vil arbejde med.


“Nogle siger, at de endnu ikke har fundet sig selv. Men selvet er ikke noget, man finder; det er noget, man skaber.“

Thomas Szasz


Nogle har et egentligt behov for at gå i terapi. For andre er det måske ikke et behov, men bare en meget god ting for deres følelsesmæssige og mentale sundhed. Livet er fuldt af udfordringer, svære valg og vanskelige tider, og der er ingen grund til, at du skal håndtere dem alene.


Terapi med rabat

Få rabat hos psykoterapeut i Faxe og på Frederiksberg


Alle kan få brug for hjælp, derfor ligger det mig meget på sinde, at et forløb hos mig har så lave omkostninger for dig som muligt. Jeg tilstræber, at holde mine driftsomkostninger så lave som muligt, på den måde kan jeg holde mine timepriser nede, til fordel på dig. Desuden tilbyder jeg følgende rabatter:


  • Terapi med studierabet - er du studerende tilbydes du 20% i studierabat mod forevisning af gyldigt studiekort.
  • Er du arbejdsledig tilbydes du 20% prisreduktion i hele din ledighedsperiode.
  • Henvisning - med henvisning tilbydes du prisreduktion på 20% (gælder for individuel terapi).


Jeg ser frem til at høre fra dig :-)


Hvor længe varer et forløb hos en psykoterapeut

Et forløb hos en psykoterapeut eller en psykolog behøver ikke, at indebære en lang række af samtaler.


Jeg har klienter, der oplever at blive hjulpet allerede efter få samtaler.


Uanset hvad så er det helt op til dig hvad dit terapiforløb skal handle om, og hvor længe det skal vare.


Lær at slutte fred med den svære barndom

Få hjælp til udviklingstraumer og utryg tilknytning hos psykoterapeut i Faxe og på Fredetiksberg.


Vi har alle et forhold til vores barndom, og vi har alle et mix af barndomsoplevelser, der både kan bestå af gode og dårlige minder. Barndommen følger os livet igennem. Det er i barndommen, at vores personlighed formes og dannes på godt og på ondt.


Konsekvenserne af en svær barndom er mange og kan være følelsesmæssigt smertelige at leve med. Lavt selvværd, angst, nedtrykthed, misbrug og manglende livsglæde er blot nogle af konsekvenserne af en svær barndom.


Har du haft en svær barndom, som påvirker dig og dit liv negativt? Vi kan ikke lave barndommen om, den var som den var, men igennem samtaleterapi og psykolog samtaler kan du finde en vej ud af den svære barndom, og du kan finde en vej videre ud i livet.


"Terapi handler ikke kun om forandring og udvikling.

Terapi handler også om at acceptere sig selv, at forsone sig med egne fejl og mangler, og at have mindre behov for at vente med at leve livet før der er sket en grundlæggende forandring."

TANKE TOM

En podcast af

Psykoterapeut MPF

Thomas Bøttern


TANKE TOM er en podcast om de knubs og den kærlighed som livet giver

Er du også glad for Podcasts?

Det er jeg i hvert fald.


Jeg er så glad for podcasts, at jeg jeg lavet min egen. Den hedder Tanke Tom og du kan læse mere om projektet på TANKETOM.DK


Der kan du også lytte til podcasten og læse om kommende episoder.


Fyld tankerne op - lyt til Tanke Tom


Og husk, hvis du kan lide hvad du hører, så del det gerne.

Blog

Har du lyst til at læse mere?

Så er du velkommen til at besøge min blog på levlykkeligt.dk. Hér vil der løbende blive lagt nye artikler op. Du kan se en artikeloversigt herunder:


KOM NED I GEAR

Nem og effektiv åndedrætsteknik

Har du svært ved at komme ned i gear, så kan du prøve denne åndedrætsteknik. Det er en god lille teknik, som både kan bruges der hjemme eller når du er på farten.

læs mere>>


SKYLD

Har du ofte dårlig samvittighed og skyldfølelse? Er du lidt for god til at evaluere dig selv, det du gjorde, det du sagde, det du ikke gjorde, og det du ikke sagde? Bliver du overvældet af tankemylder, når du kommer hjem fra arbejde, møde, fest eller andre sociale begivenheder? Er du alt for analyserende og optaget af om du gør det rigtige i forhold til dine nære relationer? Så er det måske på tide, at du konfronterer din skyldfølelse.

læs mere>>


LAVER DU ÉN ELLER FLERE AF DE 3 TANKEFEJL

3 tankefejl der kan føre til tristhed og depression!

Hver dag og igennem hele dagen er dit hoved fuld af alle mulige tanker. Nogle tanker har du styr på, og du er helt bevidst om at de arbejder i dit hoved. Andre tanker er mere eller mindre automatiske, og ofte er du mindre bevidst om at de rumsterer et sted i din hjerne. Fælles for alle tanker er at de påvirker hvordan du handler og føler. Det betyder ikke, at alt hvad du tænker har afgørende betydning for din emotionelle tilstand, men mange tanker af samme karakter kan samlet set have en betydelig effekt på dine følelser.

læs mere>>


ÅRSAGER TIL ANGST

Hvis du lever med angst, så er du ikke alene.

Hvad er årsagen til at nogle udvikler mere angst end andre. Forskningen viser, at der er tre hovedårsager til angst: genetik, læring og samspillet mellem familie og venner.

læs mere >>


DEPRESSION - SYMPTOMER OG TEST

Har du oplevet at være bekymret, eller i tvivl om du har en depressesion?

Som så mange andre sygdomsudtryk, bliver også depressionsbegrebet brugt i flæng i vores hverdagssprog. Dette forhold er med til at udvande begrebet. På den anden side bliver der i disse år skrevet og snakket meget om depression på en åben og saglig måde, dette er med til at aftabuisere emnet og gøre det mindre tabubelagt at være deprimeret. Jeg er sikker på, at langt de fleste på et eller andet tidspunkt i deres liv har oplevet en særlig form for tristhed, en udpræget ked-af-det-hed, et tungsind. Men er dette en depression? Du kan også bare tage en depressionstest på internettet, og hvis den er positiv, er du så deprimeret?

læs mere >>


HVORNÅR VED DU OM DU HAR ANGST?

I vores hverdagssprog kan vi beskrive angst med mange forskellige ord. Blandt andet beskrives angst med ord som frygt, bekymring, flov, usikker, genert og bange. Det at vi har så mange ord for én følelse, viser at angst ikke bare er angst, men at angst kan opleves på mange forskellige måder og i flere forskellige grader. Det viser også hvor almindelig en følelse det er.

læs mere>>


VREDE

Se det fra den anden side

Vrede er en stærk følelse, der fra naturens side er designet til at få os til at overkomme farer og trusler. Vreden hjælper os til at mobilisere den nødvendige energi, der skal til for at vi kan klare en given situation, som ellers potentielt kunne være farlig for os eller vores nærmeste.

læs mere>>


LEVER DU MED ANGST?

Lever du med angst eller kender du én, der lever med angst, så gør noget ved det nu. Med den rigtige hjælp kan du lære at stoppe angsten.

læs mere>>


HAR DU MISTET DIG SELV?

Har du  mistet retningen i dit liv?

Det er ikke altid, at livet tager dig derhen, hvor du selv en gang troede, at du skulle være. Livet kan være uforudsigeligt og det kan slå nogle gevaldige kolbøtter, der kan bringe dig ud af kurs enten kortvarigt eller for en længere periode. Det kan være forvirrende og frustrerende, at opleve at du har mistet retningen i dit liv.

læs mere>>


STOP VREDE

Få kontrollen tilbage over vreden

Har du gentagne vredesudbrud, som synes ude af proportion i forhold til den aktuelle situation, så har du et problem som bør håndteres. Det er et stort problem hvis du ofte bliver for vred, og det er skadeligt for dine nærmeste og dine omgivelser.

læs mere>>


STOP ANGST

Oplever du angst, så er du ikke alene? Du kan lære at kontrolle angsten.

Angst opleves forskelligt fra person til person. Måske kan du genkende få eller flere af nedenstående symptomer på angst:


  • Hjertebanken/høj puls
  • Øget svedproduktion
  • Rysten
  • muskelspænding
  • Mundtørhed
  • Åndenød/vejrtrækningsproblemer
  • Kvælningsfornemmelse
  • Svimmelhed
  • Katastrofetanker
  • Lyst til at undgå /flygte/ trække sig – kamp/flugt reaktion.


Du kan lære at kontrollere din angst, derfor er det vigtigt, at du søger hjælp hvis du oplever, at angsten får negativ indflydelse på din hverdag, din familie, dit sociale liv, din uddannelse, dit job og lignende.

læs mere>>


STOP TANKEMYLDER

Når tankerne tager overhånd, og når tankerne begynder at fylde mere og mere, indtil de til sidst kværner derudad i et uendeligt tankemylder, så er der god grund til, at du tager dig selv alvorligt.

læs mere >>


DET FØRSTE SKRIDT - DEN FØRSTE SAMTALE

Livet er fuldt af udfordringer, svære valg og vanskelige tider, og der er ingen grund til, at du skal håndtere dem alene. Psykoterapi og psykolog samtaler er en nænsom metode til at håndtere vores problemer.

læs mere >>


KNAGER DIT PARFORHOLD

Ofte starter det med de små ting i hverdagen. Den anden hjælper ikke nok til, den anden snakker for meget og lytter for lidt eller den anden roder og lader vasketøjet flyde i hele hjemmet. Irritation over småting er en naturlig del af et parforhold, men når konflikter fylder for meget, og overskygger alle de gode følelser, varmen og kærligheden, så er det tid til at gøre noget for at redde dig selv og dit parforhold.

læs mere >>


FAMILIEOMSORG - GRATIS ØVELSE

Jeg plejer at sige, at hverdagen er det største heroiske projekt. Hér under corona-krisen har vi brug for ekstra meget heroisme for at holde det gode familieliv ved lige.

læs mere >>


BRYD VANER - SKAB NYE VANER OG FASTHOLD DEM

Hvis du synes, at det er svært at bryde vaner og at skabe nye vaner, så er du langt fra alene om at havde det sådan, men bare rolig, det er ikke umuligt, det kan godt lade sig gøre at lave en vaneændring og at fastholde den. Giv ikke op. Det du har brug for er planlægning, realistiske mål og en bevidsthed om dine fastholdende tanker.

læs mere >>


DEN BEDSTE JULEGAVE

Hvad skal vi så give vores nærmeste i julegave? Svaret skal ikke udelukkende findes på ønskelisterne, selv om den både kan være lang og fuld af gode idéer til hvad, der skal ligge under juletræet.

læs mere >>


TANKEMYLDER

Når din indre dialog løber løbsk og forvandles til et tankemylder, så er der god grund til, at du tager dig selv alvorligt.

læs mere >>


VINTERDEPRESSION - RAMT AF MØRKET

På denne tid af året er de fleste af os godt ramt af vintermørket, og det bliver bestemt ikke bedre af at vejret bare er gråt i gråt det meste af tiden.

læs mere >>


SKAL - SKAL IKKE

Du har helt sikkert prøvet, at stå over for et svært valg.

læs mere >>


BLIV GOD NOK

Lavt selvværd - slip de negative tankemønstre.

læs mere >>


FRA CORONAKULLER TIL MINDFULNESS

Er du ramt af coronakuller? I denne corona tid kan bekymring og tankemylder nemt komme til at fylde for meget. Derfor er der god grund til at tage hånd om din mentale sundhed.

læs mere >>


SELVHAD OG LAVT SELVVÆRD - DEN INDRE ØRETÆVEMASKINE

Jeg plejer, at sige at det bedste man kan give til andre, er kærlighed.

læs mere >>


ER DU OGSÅ ET VANEDYR?

Skab nye vaner med langtidsholdbar virkning.

læs mere >>


UDVIKLINGSTRAUMER

Find din vej ud af den svære barndom. 

læs mere >>


SOMMERFERIE - MED ELLER UDEN BØRN?

Sommeren er over os, og for de fleste betyder det ferie med masser af hygge og afslapning.

læs mere >>


TERAPI TIL BØRN OG UNGE - MED AL UDVIKLING FØLGER EN NY HISTORIE

Du kender det sikkert godt. Du har forandret dig.

læs mere >>